سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات حسابرسی و حسابداری شرکت ها ، مشاوره مالی و مالیاتی سازمانی

خدمات تأمین اجتماعی
خدمات تأمین اجتماعی – شرکت قصر حساب نیکان
اخذ کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی
تشکیل پرونده تأمین اجتماعی
شرکت در جلسه حسابرسی تأمین اجتماعی
ارسال لیست بیمه
ارسال لیست مالیات بر حقوق
تنظیم لوایح تأمین اجتماعی
شرکت در جلسات حل اختلاف تأمین اجتماعینقل و انتقال ساختمان و درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان حسب مورد مشمول مقررات مالیات بردرآمد موضوع فصول چهارم و پنجم باب سوم این قانون خواهد بود.
 
 

 
 
تبصره 1
اولین نقل و انتقال ساختمان های مذکور علاوه برمالیات نقل و انتقال قطعی موضوع ماده 59 این قانون مشمول مالیالت علی الحساب به نرخ ده درصد به مأخذ ارزش معاملاتی ملک مورد نقل و انتقال است.مالیات قطعی مودیان موضوع این ماده پس از رسیدگی طبق مقررات مربوط تعیین می شود.
 
تبصره 2
شمول مقررات این ماده در خصوص ساخت و فروش ساختمان توسط اشخاص حقیقی منوط به آن است که بیش از سه سال از تاریخ صدور گواهی پایان کار آن نگذشته باشد.
 
تبصره 3
شهرداری ها موظفند همزمان با صدور پروانه ساخت و همچنین در هنگام صدور پایان کار مراتب رابه منظور تشکیل پرونده مالیاتی به اداره امور  مالیاتی ذیربط به ترتیبی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می گردد ،گزارش کنند.
 
تبصره 4
شهرهای زیر یکصدهزار نفر جمعیت از حکم مفاد این ماده مستثنی است.
 
تبصره 5
آیین نامه اجرایی این ماده در مورد نحوه تعیین درآمد مشمول مالیات و چگونگی تسویه علی الحساب مالیاتی با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی ظرف مدت سه ماه پس از تصویب این قانون به تصویب هیأت وزیران می رسد.
 الزامات ناشی از قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی
ماده 1( تبصره یک: برخورداری از تأمین اجتماعی به نحوی که در این قانون می آید حق همه افراد کشور و تأمین آن، تکلیف دولت محسوب می شود.
بر اساس این ماده از قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی (مصوب سال 1383)، برخورداری از خدمات تأمین اجتماعی حق همه افراد است. بنابراین خدمات صندوق تأمین اجتماعی که در حوزه نظام تأمین اجتماعی تعریف می شوند نیز حق همه افراد (بدون تبعیض و شرط دیگر) و تکلیف دولت خواهند بود.
 
ماده 3( نظام جامع تأمین اجتماعی شامل سه حوزه است:
الف – حوزه بیمه ای: شامل بخش بیمه های اجتماعی از جمله بازنشستگی، بیکاری، حوادث و سوانح، ازکارافتادگی و بازماندگان و بخش بیمه های درمانی (بهداشت و درمان) است.
 
تبصره- خدمات بیمه های اجتماعی و درمانی به دو سطح همگانی و تکمیل تقسیم می شود به طوری که:
حدود خدمات بیمه ای همگانی را قانون تعیین می کند.
بیمه های تکمیلی به آن دسته ازخدمات بیمه ای گفته می شود که علاوه بر سطح خدمات بیمه های همگانی، با انعقاد قراردادهای انفرادی یا گروهی فی مابین بیمه شده و بیمه گر و پرداخت حق بیمه توسط بیمه شده انجام می پذیرد و دولت در قبال آن تعهد مالی نداشته، اما مکلف به پشتیبانی حقوقی و قانونی لازم از اینگونه بیمه ها می باشد.
مفاد این ماده از قانون ساختار نظام جامع با تعریف قانونی حدود و صغور حوزه بیمه ای، شرایط و مشخصاتی برای این حوزه تعریف کرده که سازمان تأمین اجتماعی در این حوزه قرار می گیرد؛ چراکه به طور مشخص با اشاره به خدمات مطرح در بیمه های اجتماعی، خدماتی را مورد اشاره قرار داده که همان خدمات صندوق تأمین اجتماعی هستند.

 
ماده 3( اهداف و وظایف حوزه بیم های به شرح زیر است:
گسترش نظام بیمه ای و تأمین سطح بیمه همگانی برای آحاد جامعه با اولویت دادن به بیمه های مبتنی بر بازار کار و اشتغال.
ایجاد هماهنگی و انسجام بین بخش های مختلف بیمه های اجتماعی و درمانی.
 اجرای طرح بیمه اجباری مزدبگیران.
 تشکیل صندو ق های بیمه ای مورد نیاز از قبیل بیمه حرف و مشاغل آزاد (خویش فرمایان و شاغل غیردائم)، بیمه روستائیان و عشایر.
بیمه خاص زنان بیوه و سالخورده و خودسرپرست و بیمه خاص حمایت از کودکان.
گسترش بیمه های خاص جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی از قبیل سیل، خشکسالی، زلزله و طوفان.
پشتیبانی حقوقی از بیمه های تکمیلی.
نظارت بر عملکرد صندو قهای بیم های.
پیگیری اصلاح اساسنامه های شرکت ها و صندو ق های بیمه ای به نحوی که اصل بنگاهداری برای شرکت ها و صندو ق های بیمه ای لحاظ شود.
نظارت بر تعادل منابع و مصارف صندو ق ها براساس علم محاسبات بیمه ای.
اطلاع رسانی در خصوص خدمات بیمه ای.
این ماده از قانون:
موضعی فرادست و حتی فراتر از سیستم صندوق تأمین اجتماعی به وظایف حوزه بیمه ای اختصاص دارد. حوزه بیمه ای، گسترده تر از حوزه فعالیت سازمان تأمین اجتماعی بوده و در واقع این سازمان، بخشی از این حوزه شناخته می شود. بر این اساس چنانچه در طی ماده 3 وظایف حوزه بیمه ای معین می شود این امر به معنای آن نیست که سازمان یادشده مسئولیت تمامی موارد اشار ه شده را بر عهده دارد بلکه صندوق در چارچوب ماده 3 و حسب قوانین دیگر(به ویژه قانون تأمین اجتماعی) بخشی از این وظایف را بر عهده دارد.